25 de ani de Nestlé în România

Cu ocazia aniversării a 25 de ani de Nestlé în România, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume prezintă primul studiu de impact socio-economic. Investiții în comunitate, taxe și impozite, valoare adăugată  – acestea sunt principalele coordonate ale prezenței Nestlé în România. 

25 de ani de  Nestlé în România

11 miliarde de lei cifra de afaceri, 500 de milioane de lei plătite la bugetul de stat ca și contribuții plătite angajaților, 650 de milioane de lei impozite și contribuții, 122 de milioane de lei impozit pe profit, 2900 milioane de lei valoare adăugată brută generată.

Plecând de la doar 5 angajați, compania numără astăzi sute de oameni care ajută la misiunea companiei de a contribui la un viitor mai sănătos. Prima responsabilitate rămâne întotdeauna cea față de aceștia, motiv pentru care salariul mediu brut la nivelul Nestlé România a fost în 2020 de peste 11 mii de lei/lună, aproximativ dublu față de media salariului brut la nivel de sector de activitate. Iar acest lucru antrenează, în lanț, un nivel ridicat de contribuții. Contribuțiile la bugetul de stat aferente angajaților reprezintă 30 de mililoane de lei în 2020, valoarea contribuțiilor generate de angajați în ultimii 25 ani ajungând la peste 500 de milioane de lei.

Nestlé a plătit impozite și contribuții de peste 650 de milioane de lei în 25 de ani de activitate în Romania, dintre care 41 de milioane de lei numai în 2020. Valoarea totală a impozitului pe profit generat de companie în ultimii 25 ani a fost de aproximativ 122 de milioane de lei. Valoarea adăugată brută generată de Nestlé este estimată la 254 milioane de lei în 2020. În ultimii 25 de ani, valoarea adăugată brută a fost de peste 2.900 milioane de lei.

Nestlé a achiziționat produse și servicii în valoare de 153 milioane lei de la 322 de furnizori locali în 2020, iar în ultimii 5 ani a realizat achiziții de 790 milioane lei de la furnizori locali.

Efecte directe, indirecte și induse

Conform studiului de impact, 1 leu cifră de afaceri realizată de către Nestlé generează alți 5,4 lei pe întregul lanț valoric, datorită efectelor directe, indirecte și induse. Iar 1 leu valoare adăugată brută generează 6,6 lei în termeni de valoare adăugată brută în economia României. În același timp, 1 milion lei cifra de afaceri realizată de Nestlé România generează 10 locuri de muncă în economia României, inclusiv în sectorul de comerț.

Valoarea adăugată brută generată de Nestlé pe întregul lanț valoric este de 1.678 milioane lei, reprezentând aproximativ 0,16% din PIB-ul României în 2020. Nestlé România antrenează 5,06 miliarde lei cifră de afaceri la nivelul întregii economii.

Fiecare loc de muncă creat de Nestlé România determină ca alte 18 locuri de muncă noi să fie create în economia României.

Profitul generat de Nestlé la nivelul întregii economii este de 466 milioane lei. În ceea ce privește impactul total asupra taxelor colectate la bugetul de stat, Nestlé antrenează la nivelul economiei 120 milioane lei.

 

Impactul social

Pe lângă impactul economic, Nestlé a dezvoltat de-a lungul timpului o serie de inițiative sociale în direcții precum: protecția mediului – Nestlé for a Waste Free World, orientarea spre o viață mai sănătoasă – Inițiativa Nestlé for Healthier Kids, dezvoltarea tinerilor și a comunităților locale – Nestlé Needs Youth.

 

 

Comentarii