Alimente bogate în Quercitină pentru menținerea sănătății sistemului imunitar și respirator

Alimentele bogate în Quercitină (Quercetin ) joacă un rol important în a ne ajuta corpul să combată daunele provocate de radicalii liberi.

Ce este Quercitina

Quercitina este un pigment, un flavonol, care este o subcategorie a grupului de compuși vegetali numiți flavonoizi. Este unul dintre cele mai frecvente și studiate flavonoide și este cel mai abundent flavonoid din dietă nostra zilnică.

Flavonoidele sunt o substanță chimică specială ce se găsește în plante, numite fitonutrienți.  Corpul uman nu poate produce acest fitonutrient, de aceea o dietă bogată în astfel de nutrienți este necesară organismului nostru.

Alimente bogate în Quercitină

Alimentele bogate în quercitină sunt în primul rând legumele. Iată câteva legume pe care le putem găsi în mod frecvent la noi:

  1. Leuștean
  2. Măcriș, ștevie, dragavei
  3. Mărar
  4. Coriandru
  5. Ardei iute
  6. Ceapa, în special ceapa roșie
  7. Salată verde sau cu frunze roșii
  8. Ceapa verde
  9. Spanac
  10. Broccoli

Acest pigment se găsește în multe fructe românești și are o gamă largă de beneficii pentru sănătate:

  1. Fructe de soc
  2. Merișoare
  3. Coacăze
  4. Smochine
  5. Struguri, în special cei roșii
  6. Afine
  7. Cireșe
  8. Dude
  9. Mere
  10. Lămâi

Menținerea sănătății sistemului imunitar și respirator

Flavonoidele au rol de antioxidanți în organism, neutralizează radicalii liberi care pot provoca leziuni celulare atunci când nivelurile lor devin prea mari.

Quercitina are efecte antivirale, anti-atopice, pro-metabolice și antiinflamatorii, proprietăți importante pentru longevitate. Acest flavonoid are o activitate senolitică semnificativă.

O dietă bogată în acest nutrient crește hidratarea și elasticitatea pielii, reducând ridurile. 

Sunt numeroase studii care dovedesc că acest pigment ne menține mai sănătoși, mai mult timp, menține sănătatea sistemului imunitar și respirator.

Surse: USDA Food Database, ScienceDirect.com

Comentarii