Câte poţi face cu un ton dibace

ton
1 vote

Dacă există un tip de carne, care poate fi consumat cu ușurință indiferent de sezon, acela este peștele. În plus, există anumite soiuri de peşte cu care nu dai greș, unul dintre acestea fiind tonul. Când vrei să te duci cu gândul la plajele mediteraneene, îți prepari din ton o salată delicioasă, care are nevoie de puține ingrediente suplimentare (salată verde, porumb).

Când ești în pană de idei și vrei niște paste consistente, adaugi în sosul clasic de roșii tot o conservă de ton. Iar când ai fiert niște orez și abia apoi ți-ai dat seama că nu ai cu ce să îl combini, o porție de ton te salvează.

Conserva de ton e o sursă de proteine, grăsimi Omega-3, seleniu, vitamina D, vitamina B și alți nutrienți.

  1. Îți menține inima sănătoasă

    O inimă sănătoasă este o inimă hrănită corespunzător, nu-i așa? Procentul ridicat de acizi grași Omega-3 din carnea de ton aduce echilibru în vasele de sânge, reducând colesterolul din artere. Colesterolul scăzut influențează pozitiv fluxul sanguin, ceea ce ajută la îmbunătățirea sănătății inimii.

  1. Îți îmbunătățește sistemul imunitar

    Carnea de ton este bogată în mangan, zinc, vitamina C și seleniu – antioxidanți cunoscuți drept stimulatori majori ai sistemului imunitar. Aceștia luptă împotrivă radicalilor liberi, respectiv produșii secundari ai metabolismului la nivel celular, care pot provoacă boli grave.

  1. Îți stimulează circulația

Sistemul cardiovascular încetinește când introduci prea multe grăsimi în organism, mai exact atunci când ai obiceiuri alimentare nesănătoase și celulele încep să degenereze. Consumul ridicat de fier și vitamina B ajută celulele sanguine.

  1. Ajută în combaterea depresiei

Acesta este rezultatul unei cercetări științifice asupra grupurilor de persoane care sufereau de depresie, în care subiecții au fost împărțiți în trei grupe: grupul placebo (pastile fără efect), grupul Prozac (medicament anti-depresiv) și grupul “ton” (consumat de mai multe ori pe săptămână). Rezultatul a fost că grupul “ton” a avut cea mai bună rată de scădere a nivelului de stres!

Dar hai să vedem și câteva rețete recomandate de Chef Liviu Balint, ambasadorul Podravka România, pe care le poți face în câțiva pași simpli:

  1. Sandviș cu salată, avocado și ton

Ingrediente: 1 conservă Eva ton bucăţi în ulei de masline, 1/2 avocado, 1/2 țelină, ¼ ceapă roșie, 2 lingurițe de suc de lămâie, o linguriță de coajă de lămâie rasă, pătrunjel, sare, piper. Așează toate ingredientele într-un bol. Amestecă-le cu o furculiță până când ingredientele sunt bine mixate. Mai adaugă, după gust, ulei, sare și piper și consumă pasta astfel creata între 2 felii de pâine integrală.

  1. Salată asiatică cu ton

Ai nevoie de: o conservă Eva ton în suc propriu, 3-4 ridichi, 1 morcov tăiat fâșii, 1 cățel de usturoi zdrobit, 1 linguriță de ghimbir mărunțit, câțiva fulgi de chilli (în funcție de cât de picant poți mânca), 2 lingurițe de ulei de măsline, 1 linguriță de ulei de susan, 3 lingurițe de oțet de orez, 2 lingurițe de coriandru mărunțit, 1 ceapă verde mărunțită, sare și piper după gust. Amestecă ușor tonul scurs de suc propriu, ridichile, fâșiile de morcov, usturoiul, ghimbirul, chilli-ul, uleiurile și oțetul de orez într-un castron mare. Adaugă sare și piper după gust. Bagă amestecul la frigider, până când îl consumi. Iar când îl servești, adaugă ceapa verde și coriandrul. Și pentru o experiență completă, adaugă paste chinezești (noodles) fierte.  

  1. Zacuscă cu ton

Aceasta este o metodă de compromis pentru cei cărora le place zacusca de peste, însă nu au timp să o prepare. Trebuie doar să achiziționeze un borcan de zacuscă proaspătă din legume și să adauge conținutul unei conserve Eva ton bucăţi în ulei vegetal. Simplu, nu? Gust de toamnă cu aromă de peşte direct în farfurie, în orice sezon.

Nu ignora efectele pozitive pe care le produce peștele în organismul tău și profită de beneficiile tonului chiar și atunci când nu ai mult timp pentru gătit.

Comentarii

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress