AMRITA, un produs românesc ce contribuie la întărirea imunității

0 votes

AMRITA, un produs românesc care ameliorează digestibilitatea alimentelor, stimuleză imunitatea, are acţiune anticancerigenă și este considerat hrana Zeilor. Produsul își câștigă renumele de “hrană a zeilor” remarcându-se ca un produs complet ce alimentează vitalitatea celor cinci loje energetice (rinichi, ficat, inima, stomac și plămân).

Un interviu cu Prof. dr. Florentina Matei – Laborator Microbiologie aplicată/Facultatea de Biotehnologii din Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București despre Amrita 3xBiotics – tonic cu acțiune asupra întregului organism, oferind o stare de bine generală.

  1. Cine a creat/dezvoltat produsul AMRITA?

Este un rezultat al parteneriatului Facultății de Biotehnologii din Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București cu Laboratoarele Medica/ProNatura Otopeni, cu sprijin de la INCDSB si ICECHIM.

Dezvoltarea produsului a fost susținută, parțial, din fonduri naționale de cercetare printr-un proiect de tip Bridge (transfer de cunoaștere la agentul economic).

2.Ce înseamnă AMRITA? De unde vine asocierea cu hrana zeilor?

Inițial, s-a propus ca denumire de ”Ambrozia”(”hrana zeilor” în limba greacă), însă s-a renunțat ca urmare a unei posibile confuzii cu planta alergenă cu același nume. Denumirea actuală, cea comercială (Amrita), își are originea în sanscrită veche, având aceeași semnificație.

3.Polenul este considerat a fi o „întreagă farmacie”. De ce?

Polenul este considerat ca fiind una dintre cele mai bogate și complexe surse naturale de nutrienți, conținând glucide, proteine și aminoacizii esențiali aferenți, vitamine din toate grupele  (A, B, C, D, K), elemente minerale și complexe enzimatice.

4.AMRITA este un produs fermentat. Care sunt beneficiile produselor fermentate asupra sănătății? Ne pot întări imunitatea?

Procesul de ferementare a apărut ca o necesitate a conservării surplusului de produse agricole. Ca urmare a procesului de refrigerare/congelare, oamenii au redus cantitatea consumată de produse fermentate, deși beneficiile acestora sunt incontestabile, prin aportul ridicat de probiotice și vitamine, care în final contribuie la întărirea imunității.

5. Se spune că ești sănătos dacă ai un sistem digestiv sănătos. Care este rolul tribioticelor în menținerea unei flore intestinale sănătoase?

La nivelul sistemului digestiv se află 80% din sistemul nostru imun (în plăcile Peyer), sistemul digestiv fiind poarta de intrare a elementelor toxice provenite printr-o alimentație necorespunzătoare. Produse tribiotice sunt produse care combină compuși prebiotici, de tipul carbohidraților bioactivi, cu microorganisme benefice probiotice și cu metaboliți postbiotici, produși de microorganisme probiotice.

Produsele tribiotice reprezintă o nouă tendință în domeniul alimentelor funcționale, iar această nouă tendință s-a conturat după descrierea efectului post-biotic al metaboliților produși de microorganismele probiotice din tubul digestiv și reprezintă o dezvoltare a produselor sinbiotice, în care sunt asociate microorganisme probiotice cu prebiotice.

În ansamblu, aceste produse previn aderarea microorganismelor patogene, sintetizează compuşi cu acţiune antimicrobiană, au acţiune hipocolesterolemiantă, ameliorează digestibilitatea alimentelor, neutralizează anumiţi compuşi toxici, stimuleză imunitatea gazdei, au acţiune anticancerigenă.

6.AMRITA se obține prin fermentațiile aerobe și anaerobe ale polenului în cultură de Kombucha – numit în China antică “Elixirul sănătății nemuritoare. Deci acest supliment are efect asupra menținerii sănătății fizice și mentale. Cum mai exact?

Amrita este obținut printr-o tehnică specială de fermentare a polenului în culturi de Kombucha, ce imită procesele biologice prin care albinele produc păstura (bee bread), sparg stratul de exină și intină al polenului, eliberând toate elementele benefice sănătății umane, inclusiv siliciul organic (utilizat în scăderea tensiunii arteriale, stimulator al formării colagenului sau în eliminarea intoxicațiilor cu aluminiu).

Elementele provenite din Kombucha („ciupercă zeilor”) ajută ficatul prin intermediul acidului glucuronic ce are ca efect refacerea sa, iar prezența probioticelor  la nivel intestinal ajută la buna funcționare a sistemului gastric; în plus, datorită conținutului ridicat de polifenoli (Kombucha fiind obținut din ceai negru sau ceai verde), are un puternic efect antioxidant.

Mai mult, produsul în sine s-a demonstrat a fi biocompatabil cu celulele vii, având chiar un ușor efect anti-tumoral. Aceste aspecte au fost demonstrate știintific de echipa care a dezvoltat produsul, rezultatele cercetărilor fiind publicate într-un prestigios jurnal științific din domeniul nutrienților (MDPI-Nutrients: https://www.mdpi.com/2072-6643/10/10/1365).

În plus, sunt evidente științifice clare care indică existența unei corelări directe între sănătatea tractului digestiv și echilibrul mental („axa gut-brain”), cu referiri concrete la boli precum Alzeheimer or Parkinson.

7.Căror persoane le este recomandat în mod special acest supliment?

Produsul este recomandat tuturor, atât preventiv, cât și curativ.

8.De unde putem achiziționa AMRITA?

Amrita este produsă sub formă comercială de la ProNatura (https://pro-natură.ro/contact), agentul economic implicat în proiectul de cercetare de tip Bridge, ca beneficiar final al rezultatelor.

9.Ce alte produse ați dezvoltat/dezvoltați ?

Pornind de la Amrita a fost dezvoltat o gama Kombucell 3xBiotics pentru uz uman și veterinar ca suplimente nutriționale sau dermato-cosmetice.

Pornind de la ideea că 1+1 este mai mult decât 2, a fost dezvoltat un alt produs cu fermentat, denumit Col-Kefir 3xBiotics pe baza de colostru (ce conține lactoferina, imunoglobulina, factori antitumorali) fermentat în granule de kefir (consorțiu de drojdii și bacterii probiotice).

10.De ce aceste produse românești, dezvoltate și produse de români, nu sunt mai cunoscute de către publicul larg și mai prezente pe piață?

Au fost făcute eforturi pentru Amrita, fiind susținut prin proiectul Bridge un plan de marketing, ce a inclus prezentarea la congrese, crearea de materiale informative, inclusiv distribuire pe social media, însă, în general Marketing-ul ne lipsește, fiind deficitar și costisitor (ajunge și la 80% din prețul unui produs).

Comentarii