Tandrețea este un comportament care oferă o doză mare de confort

Rezultatele celui mai nou studiu Milka arătă că oamenii și-au pierdut tandrețea, 64% dintre respondenți considerând că lumea era mai tandră când erau copii.

Tandrețea, cheia către fericire în lume

În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 2.000 de persoane în perioada 12 octombrie – 6 noiembrie 2020. Inițiat de Milka și realizat de OnePoll*, acesta face parte dintr-un studiu pan-european care a inclus 20.000 de participanți din 10 țări diferite, inclusiv Germania, Franța și Rusia, pentru a arăta importanța tandreței pentru umanitate.

Deși datele au arătat că tandrețea este un comportament care oferă o doză mare de confort pentru mulți, unii dintre noi par să experimenteze o lipsă de tandrețe, ținând cont de faptul că 23% dintre respondenții din România au declarat că nu cred în bunătatea celorlalți și 64% consideră că lumea este un loc mai puțin tandru acum decât atunci când erau copii.

În plus, 62% dintre români cred că ne gândim prea mult la noi înșine pentru a fi tandri față de ceilalți, același procentaj considerând că nu avem suficient timp în viața de zi cu zi pentru a da dovadă de tandrețe.

De asemenea, 34% dintre respondenți au spus că nu au fost crescuți în spiritul tandreței.

Această lipsă de tandrețe face ca 5 din 10 persoane să se simtă singure, iar 31% să manifeste anxietate. Nevoia de mai multă tandrețe a fost și mai mult evidențiată prin faptul că 45% au adăugat că o lume lipsită de tandrețe le-ar provoca o îngrijorare serioasă pentru generațiile viitoare.

Milka s-a născut dintr-un gest tandru

Creată în 1901, Milka s-a născut dintr-un gest tandru atunci când inventatorul ei, Phillipe Suchard, a mers să cumpere ciocolată pentru mama lui bolnavă pentru a o face să se simtă mai bine. După o căutare de două ore, a găsit în cele din urmă, dar a ajuns să îl coste o mică avere.

A simțit că acest lucru nu era corect și că toată lumea ar trebui să se poată bucura de ciocolată, iar acest gând l-a făcut pe Phillipe să înceapă să își producă propria ciocolată cu promisiunea că aceasta va fi accesibilă tuturor. 120 de ani mai târziu, Milka rămâne o ciocolată cu un gust tandru motivând iubitorii de ciocolată să facă gesturi de iubire în viața de zi cu zi și inspirând oamenii să dea dovadă de mai multă tandrețe, reamintindu-ne ce bine ne simțim făcând acest lucru.

Pandemia a influențat rolul tandreței

Și pandemia a influențat rolul tandreței, 66% considerând că lumea a avut parte de un comportament mai puțin tandru de la apariția coronavirusului și 28% fiind de părere că acesta a făcut ca societății să îi pese mai puțin. În pofida acestui fapt, 28% au spus că oamenii se gândesc mai mult la familia lor și la ceilalți în aceste timpuri.

Această lipsă ar putea să nu fie însă atât de acută pe cât se estimase inițial, deoarece tot mai mulți oameni preferă să își arate tandrețea față de ceilalți mai mult decât să o primească ei înșiși.

Același grup de persoane a făcut și mici gesturi de tandrețe, în special în cercul social restrâns, 58% recunoscând că sunt cei mai tandri față de copiii lor și 67% în special față de partenerii lor.

Cele mai frecvente expresii ale tandreței sunt grija manifestată față de ceilalți, ascultarea și oferirea de încurajări și sfaturi, 48% spunând că ar face asta pentru a-i determina pe ceilalți să se simtă mai bine cu privire la sine și 67% spunând că i-a făcut fericiți.

Comentarii